Son bir neçə ildə özündə təyyarə və vertolyotların
xüsusiyyətlərini daşıyan hibrid uçuş aparatları ilə bağlı layihələr
həyata keçirilir. Məqsəd daha keyfiyyətli hava nəqliyyatı
vasitələrinin hazırlanmasıdır. Belə layihələrlə bir neçə ölkə
məşğul olur. Bəzilərinin tarixi isə 1980-ci ildən əvvələ
dayanır.
Həm təyyarə, həm vertolyot
2012-ci ildə Avropada hər cür səthə maksimal dərəcədə qısa
məsafədən uçuş və enişlər edə bilən hibrid təyyarələrin layihəsi
hazırlandı. Layihəyə Avropa Komissiyası nəzarət edir, rəhbər isə
Riqa Texniki Universitetindən Aleksandr Qamalevdir.
Bu aparat təyyarənin, dirijablın, vertolyotun bütün
keyfiyyətlərini özündə birləşdirməlidir.
Hazırda təyyarənin 4 yeni versiyasının hazırlanması
planlaşdırılır. Yeni təyyarənin layihəsi 2014-ci ildə
tamamlanacaq.
Tümendən gələn ideya
Avropa layihəsinin bünövrəsində Rusiya mühəndisi Aleksandr
Filimonovun 1987-ci ildə təklif etdiyi ideya və inkişafı yatır.
Təyyarənin eksperimental nümunəsi Tümendə 10 il ərzində
hazırlanıb.
"Bella – 1"in çəkisi 1,2 ton, uzunluğu 10 m, diametri isə 1,8 m
olub. O, hərəsi 64 at gücünə malik iki hərəkət mühərriki ilə təchiz
edilib. Disk formalı açılıb-qatlanan qanadları ilə "Bella-1" 300 km
məsafəyə qədər 60-250 km/s sürətlə uçmağa qadirdir.
1997-ci ildə "Bella-1" sənaye nümunəsi və icad kimi Rusiya, ABŞ
və Almaniyada patent alıb.
ESTOLAS və "Bella-1" oxşar tədqiqatlar ABŞ-ın hərbi maraqlarına
uyğun olaraq 2010-2012-ci illərdə aparılıb.
Digər təyyarənın adı LEMV-dir. Onun uzunluğu 91,5 m, yükqaldırma
gücü isə 1,1 tondur. Aparat 21 gün ərzində 6000 m hündürlükdə
havada qalmalı idi. İlk uçuşu 2012-ci ilin avqustunda həyata keçib.
Uçuşun müddəti 90 dəqiqə çəkib.
2012-ci ilin payızında LEMV layihəsi bağlanıb. İlkin plana görə
2013-cü ilin fevralında Əfqanıstanda sınaqdan keçməsi
planlaşdırılsa da, bu, baş tutmayıb. Əvvəlcə layihəyə 517 milyon
dollar pul ayırmaq düşünülsə də, yalnız 154 milyon dollar
xərclənib.
2010-cu ildə Rusiyanın Ulyanovsk vilayətində "uçan boşqab"
yaratmaq üçün beş illik proqram təsdiq edilsə də, layihə kağız
üzərində qalıb.