Əbu Bəkr məscidinin imamı,
Mədinə Beynəlxalq İslam Universitetinin Hədisşünaslıq fakültəsinin
məzunu Qamət Süleymanov geniş məqalə ilə çıxış edib.
Axar.az-ın məlumatına görə, iri həcmli yazıda sələfilərin lideri
"İslam dövləti" və Əl Qaidə terror təşkilatlarının yaranma tarixinə
toxunub.
Məqaləni ikinci hissəsini ixtisarla təqdim edirik:
əvvəli
burada
İxvanların Səudiyyə Ərəbistanına köçməsindən əvvəl, krallığın
əhalisi arasında əsasən klassik əhlü-sünnə vəl-cəmaə, digər
sözlərlə, sələfilik əqidəsi yayılmışdı.
Klassik əhli-sünnə və ya sələfilik baxışlarına Misirdən gəlmiş
ixvanların siyasi müxalifət anlayışları daim yad olub. Sələfilər
təkallahlılığa (tövhidə) – yalnız uca Allaha ibadətə və bu yolda
şəriət elmlərinə sahib olmaqla və onları həyata tətbiq etməklə
özünü təkmilləşdirməyə xüsusi əhəmiyyət verir.
Sələfilər dində hər hansı bidətləri (yenilikləri) qəbul etmir.
Sələfilər hesab edir ki, müsəlman rəhbər əleyhinə siyasi müxalifət
qəti şəkildə qadağandır. Hətta əgər bu rəhbər zalım və müstəbid
olsa da.
Sələfilərdən başqa, islamda heç bir cərəyan ədalətsiz rəhbərə
qarşı çıxmağın qadağan olunmasına dair bu qədər qəti əqidəyə malik
deyil. İxvanlara gəldikdə isə, sələfilərdən fərqli olaraq, onların
əsas məqsədi həmişə ölkələrində hakimiyyəti ələ almaq və gələcəkdə
vahid müsəlman dövlətinin – İslam xilafətinin yenidən
qurulmasıdır.
Sələfilərdən əqidə elmlərinə dair bilikləri öyrənən ixvanlar
Seyyid Qütbün müsəlman rəhbərlərə qarşı çıxmaq və digər
müsəlmanları kafirlikdə ittiham etmək məsələlərində inqilabi və
ekstremist baxışlarından tam şəkildə imtina etmək istəmirdilər.
Onlar Seyyid Qütbün inqilabi-xəvaric baxışlarını Səudiyyə
Ərəbistanının gənc sələfiləri arasında yaymağa başladılar.
Beləliklə, bir tərəfdən Səudiyyə Ərəbistanına köçüb bəzi əqidə
məsələlərini sələfi alimlərdən öyrənmiş ixvanlar, digər tərəfdən
isə Seyyid Qütbün nəzəriyyələrini öyrənən yerli sələfi gənclər
tədricən "mutasiya" oldular.
Tezliklə yeni təriqət meydana gəldi. Bu təriqəti sələfi alimləri
müxtəlif adlarlarla çağırmağa başladılar: xəvariclər, müasir
xəvariclər, qutbçular, sururilər, ixvanlar, təkfirçilər və s.
Yeni təriqəti Məhəmməd Sürurun şərəfinə sururilər də
adlandırırlar. Məhz o, xəvaric ekstremist baxışları əhli-sünnə
əqidəsi ilə qarışdıraraq, yeni təriqətin meydana gəlməsində rol
oynayıb.
Beləliklə, yeni təriqəti - sələfi baxışları altında gizlənən
cərəyan kimi müəyyən etmək olar. Onlar müsəlman rəhbərlərə qarşı
müharibə etmək, onları devirmək və hakimiyyətə gəlməyi yalnız cihad
hesab edirlər.