"Bu problem daha çox yüksək
bal toplamış abituriyentlərdə müşahidə olunur".
Bunu Axar.az-a açıqlamasında Psixologiya və Konsultasiya
Mərkəzinin psixoloqu Elnur Rüstəmov bu gün "universitetə qəbul
oldum, oxumaq bitdi" kimi yayqın olan bir problemi şərh edərkən
deyib.
Onun sözlərinə görə, problem daha çox yüksək bal toplayan kasıb
ailələrin uşaqlarında özünü göstərir: "Buna səbəb olan ən mühüm
amillərdən biri abituriyentin hazırlıq prosesində həddən artıq
yorulması və ona verilən rol keçidləri adlandırdığımız, yəni bir
prosesdən başqasına keçid mərhələsində doğru qərarın verilə
bilməməsi ilə bağlıdır. Bu isə müxtəlif situasiyalarda baş verir.
Bir qism yeniyetmə 9-cu sinifdən başlayaraq daha yaxşı oxuyur,
başqa bir qismdə isə proses tam əksinə gedir. Bu, eynilə nişanlılıq
dövründə normal olan münasibətlərin evlilik sonrası korlanmasına
bənzəyir. Buna psixologiyada rol keçidlərində yaranan problemlər
deyirlər. Əgər uşağın dərs oxuma prosesində axsamalar ortaya
çıxırsa, burada əsas rol birbaşa valideynin üzərinə düşür. Valideyn
övladına ilk semestrdə adaptasiya deyilən bir prosesi keçməyə
yardım etməlidir. Ancaqbelə olan təqdirdə tələbə ali məktəb
savadına yiyələnə bilər. Sözügedən məsələnin ailədaxili imkanla heç
bir əlaqəsi yoxdur. Yüksək nəticə ilə ali məktəbə daxil olan kasıb
ailələrin uşaqları urbanizasiya mühitinə düşdükdə tamam dəyişir və
pis yönlənməyə başlayırlar. Belələrinin əsas arqumenti
"dayday"a-tapşırığaçevrilir."Kim ki oxumur, bu həyatda daha üstün
mövqe qazanır" statusu ilə özlərini aldatmağa başlayırlar. Bu isə
valideyn–övlad münasibətlərinin öncədən düzgün təməllər üzərində
qurulmamasından irəli gəlir. Açığı,avtomobili və bahalı mobil
telefonu olan elə imkanlı tələbələr var ki, onların oxuma
prosesində heç bir ləngimə baş vermir. Ona görə ki, valideyn övlad
münasibətləri çox gözəl qurulub və sui-istifadə halları olmur".
Psixoloqun fikrincə,bunun maddiyyətlə bağlanılması bir qədər
qərəzli yanaşma ola bilər:
"Müqayisə aparsaq görərik ki, ata övladını oxutmaq üçün
dəridən-qabıqdan çıxır, övlad isə bütün günü kirayə qaldığı evdə
yatır, dərsə getmir. Bu işdə ali məktəblərdə pedaqoqların, evdə isə
vaildeynləri üzərinə böyük məsuliyyət düşür. Hesab edirəm ki, ali
məktəblərdə çalışqan tələbənin qiymətləndirilməsi, başqalarına da
müsbət örnək ola bilər. Bu sahədə pedaqoqların üzərinə böyük iş
düşür.Bu gün savadı olan kəs istənilən dövlət strukturunda təmsil
oluna bilər. Rüşvət məsələsi artıq keçmişdə qalıb. Necə deyərlər
"oxuyan çalar". Yəni sözün əsl mənasında bu gün əsas "daydayımız"
dövlətdir. Ancaq bu gün elə ailələr var ki, heç övladlarının
təhsilində maraqlı deyillər. Onlar üçün əsas məsələ maddiyyat və iş
prosesində bitir. Övladlarının gələcək işini də özləri
müəyyənləşdirən bu cür ailələrsonradan narkomaniya, alkoqolizm və
s. asılılıqlarla mübarizə aparmaq məcburiyyətində qalırlar".