Dünən Nizami Kino Mərkəzində
məşhur türkiyəli aktyorlar Çağatay Ulusoy və Leyla Lidia Tuğutlunun
iştirakı ilə "Dəlibal" filminin təqdimat mərasimində aktyorları
hərəsi əlində azı iki telefon tutmuş, "sevgi"lərini hayqırmaqla
nümayiş etdirən pərəstişkar kütləsi qarşıladı.
Filmdən öncə səhnəyə çıxan aktyorları pərəstişkarları eyni
çığırtı ilə qarşılayıb yola saldılar. Doğrusu, heyranlıqlarını niyə
alqışlarla, xoş sözlər səsləndirməklə, ən azı aktyorların adını
çağırmaqla deyil, çığırtı, bağırtı ilə göstərdikləri mənə qaranlıq
qaldı.
Filmdə olan ən gözəl şey musiqisiydi. Gəlib evdə internetdə
axtarıb yenidən dinləyəndə məlum oldu ki, sözləri Sezən Aksu
yazıbmış. Filmi xilas edən əsas detalsa bu oldu: filmin lap
əvvəlində təsadüfən şkafa düşən, baş qəhrəman xanımın qapını
təsadüfən örtəndən sonra orada qalan və sonda filmin düyün
nöqtəsini açan disk, CD.
Film iki gəncin nağıllardakı kimi sevgisindən, tanışlığından,
evliliyindən bəhs edir. Bəli, eynən nağıllardakı kimi. Belə
münasibətlər nəinki həyatda, artıq filmlərdə belə olmur.
Musiqiyə aşiq, imkanlı bir ailənin çılğın, istədiyi hər şeyi
əldə edəcəyinə əmin, gözəl ürəkli, parlaq gələcəyi olan övladı,
sonuncu kurs tələbəsi Barış (Çağatay Ulusoy) bir gün kafedə
həyatını atasının arzuları ilə yaşayan, master (magistr) yaşına
çatdığı halda sevgilisi belə olmayan "təmiz-tərbiyəli ev qızı",
bacarıqlı, istədiyi hər işin öhdəsindən gələn, həm təhsilinin
davamı, həm də ailəsinə yardım məqsədi ilə gərəkli pulu qazanmaq
üçün ailəsindən gizli kafedə çalışan gözəl Füsuna aşiq olur.
Füsunu əldə etmək üçün bütün mümkün variantlara əl ataraq onu da
özünə aşiq edir. Atasının razılığı olmasa da, Füsun Amerikada
oxumaq planlarını yarımçıq qoyub Barışla ailə qurur. Həyatlarında
hər şey yolunda gedərkən bir gün Barış yoxa çıxır. Süjetdən məlum
olur ki, ssenaristin adını sirr saxladığı xəstəliyə tutulan Barış
Füsunu incitməməkdən ötrü gizli müalicə alır. Yerli-yersiz
əsəbiləşib əlinə keçəni vurub-qıran, verdiyi sözləri unudan,
gecələri rahat yata bilməyən Barış həyat yoldaşına zərər verə
biləcəyindən qorxaraq intihar edir. Özünü Boğaza ataraq öldürür.
Filmin sonunda şkafa düşüb gözdən yayınan diski tapan Füsun Barışın
ona vida nitqi olaraq video çəkdiyini anlayır. Film videoda Barışın
onu dünyalardan çox sevməsini, incitməmək üçün uzaqlara getməsini
deməsi fonunda meyitinin sudan çıxarılması ilə bitir.
Filmdə bir-birindən əlaqəsiz, heç bir məntiqi olmayan bir neçə
hadisə var. Məsələn, Füsunun anasının heç bir ciddi xəstəliyi
olmadan və daha sonra da nədən olduğu bilinmədən baş verən qəfil
ölümü, Füsunun Barışla tanışlığından qısa müddət sonra Barışın
səhnə aldığı barda səhnəyə çıxaraq Adellə rəqabətə girə biləcək
səslə, keyfiyyətli mahnı oxumağı və nəhayət bərbad final: günümüzün
90% insanında olan əsəb, gərginliyin, iş çoxluğunun yaratdığı
psixoloji nasazlığı dünyanın əlacsız xəstəliyi hesab edib dünyalar
qədər sevdiyi Füsunu "incitməmək"dən ötrü intihar edən Barışın
ölümü.
Son dövr Türk kinosunun 90%-i "xarici filmləri kopyalamaq"
üzərində qurulub. Bu filmlərə "Məni unutma", "Evim sənsən", "İncil
rəçəli", "Səndən mənə qalan" kimi filmlər daxildir. Bu filmlərin
ortaq cəhəti odur ki, hamısı hansısa xarici filmdən kopyadır,
hamısının sonunda baş qadın qəhrəman hansısa xəstəlikdən vəfat
edir. "Dəlibal" filmi də son dövr Türkiyə istehsalı olan romantik
dram filmlərindən bircə şeylə fərqləndi: Filmin sonunda ölən qadın
yox, kişi qəhrəman oldu, həm də xəstəlik üzündən yox, xəstəliyin
məcbur etdiyi intihar yolu ilə.
Musiqisini, bir-iki güclü aktyorun iştirakını, çəkiliş
texnikasını çıxsaq, film kommersiya məqsədi ilə çəkilmiş standart
romantik dramlardan qətiyyən fərqlənmir. Filmin aktyor heyəti
əladır. Çağatay Ulusoy hazırda nəinki Türkiyədə və Azərbaycanda,
eləcə də ərəb ölkələrində çox sevilən aktyordur, Leyla da 2008-ci
ildə Türkiyə gözəli olub, hazırda qəbul edilən aktrisadır. Bu
aktyorları bir araya gətirmək çox doğru seçimdir. Rejissor ağıllı
hərəkət edib, bu aktyorlara görə filmə baxmağa gələnlərin
sayı-hesabı olmayacaq, gəl ki bu qədər üstünlüklərə rəğmən, nəticə
heç də ürəkaçan deyil. Məncə, artıq millət bu cür filmlərdən doyub.
Filmə sırf aktyorlara görə baxmağa gedə bilərlər, filmdən anlayan
bircə adam da vaxtını belə təkrarçılıqla itirmək istəməz.
"Dəlibal"ın indi adını xatırlamadığım bir hind filminin təsiri
ilə çəkildiyi açıq-aydın görünür. Eynən "Məni unutma", "Evim
sənsən" kimi filmlərin bir Koreya filmindən kopyalandığı kimi.
Yeri gəlmişkən, filmdə adı çəkilməyən, lakin intihara səbəb olan
xəstəlik müşahidələrimizə görə, öz simptomları ilə müalicəsi olan
və ya çoxları üçün son dərəcə adi sayılan bipolyar pozuntudan başqa
bir şey deyil.
Əsas məsələ: filmin nümayişindən sonra planlaşdırılan mətbuat
konfransının film vaxtı keçirilməsinin səbəbini də yəqin ki, təkcə
təşkilatçılar bilir.
Nizami Kino Mərkəzinin filmi azərbaycanca altyazı ilə verməsini
müsbət addım kimi qiymətləndirirəm. Di gəl daha peşəkar
tərcüməçilərlə işləyib ortaya "ben iniyorum"u "mən inanıram", "çok
incesin"i "çox naziksən" kimi tərcümə etməyəcək qədər keyfiyyətli
iş çıxarmaq olardı.
P.S. İtirəcək həddindən çox boş vaxtınız varsa 1 saat 57
dəqiqəsini bu filmə ayırmağa dəyər. Seçim sizindir!