Mən "Баку" qəzetində işlədiyim vaxtlarda dahi Üzeyir bəy
Hacıbəyovun Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasına rəhbərlik etdiyi
dövrdə onun assistenti olmuş Zaxar Yakovleviç Stelniklə tanış
olmuşdum. Danışdığı xatirələri o illərdə qəzetə yazmaq olmazdı.
Üstündən uzun illər keçsə də qələmə aldım. Xatirələr qaldıqca daha
qiymətli olur.
"Mərkəzi Komitədən Üzeyir bəyə zəng edib tapşırmışdılar ki, Aram
Xaçaturyanın yeni simfoniyasını hazırladıb dinləmə keçirilsin və
şura tərəfindən qəbul edilib təsdiq edilsin. Öyrəndik ki, ermənilər
İrəvanda onun əsərini təsdiq etməyiblər.
Üzeyir bəy göstəriş verdi, partitura orkestrdə paylandı, əsər
dinlənilməyə hazırlandı.
Professor-müəllim heyəti toplanıb Xaçaturyanın simfoniyasına
qulaq asdı. Sonra adəti üzrə Üzeyir bəyin otağında müzkirələr
olmalı idi. Hamı gəldi. Divar boyu düzülmüş stullarda əyləşdilər.
Xaçaturyan baş tərəfdə oturdu. Mən və Cövdət Hacıyev, biz Üzeyir
bəyin assistentləri idik, qapının sol və sağ tərəfindəki stullarda
yerimizi tutduq. Bir neçə dəqiqə keçdi. Heç kim dillənmirdi. Adətən
bu tipli müzakirələr coşğu ilə keçərdi. Üzeyir bəy bığlarını
dartışdırır və gözləyirdi ki, görək kim söz istəyəcək. Toplantı
iştirakçıları bir neçə dəqiqəni də məzar sükutu ilə yola verdilər.
Nəhayət, Üzeyir bəy dilləndi. Qonaq başa düşsün deyə rusca:
- Nə olar, - dedi, - heç kim danışmaq istəmirsə, mən danışaram.
Belə, yoldaşlar. Əgər Çaykovskinin simfoniyasının ifası zamanı
trombon bir çərək pauza qədər geçiksə, bunu zalda oturan hər bir
dinləyici dərhal hiss edər. Xaçaturyanın bu simfoniyasında isə
trombonun nəinki gecikdiyini, ümumiyyətlə çalğıya başladı, ya
başlamadı, bunu tamaşaçı yox, heç müəllif özü də hiss etməz.
Bunu deyib, Üzeyir bəy susdu. Yenidən otağı bürüyən sükunəti
Xaçaturyanın addım səsləri pozdu. O, yekə portfelini götürüb, heç
nə demədən otaqdan çıxdı. Bu, onun Azərbaycandan axırıncı gedişi
oldu".
Baki-baku.az